09.11.2021 Yazar: Vedat Yıldırım Mezopotamya’da Köçek Kültürü Mezopotamya coğrafyasının köçek kültürüne dair yazılı kaynaklar yok denecek kadar az olduğu için, şimdilik söyleşiler ve sözlü tarih okumaları ile iz süreceğiz. 04.11.2021 Yazar: Özgür Eren “Kim Var Orada? Muhsin Bey’in Son Hamlet’i” Oyununun Geliştirilme Süreci Oyunun yenilenmesi üzerine yapılan çalışmanın bir prodüksiyonun nasıl geliştirilebileceğine dair bir atölye çalışmasına dönüştüğü söylenebilir. 13.10.2021 Yazar: Sezin Gündoğan Dijital Performansın Kökeni Sanatla teknolojinin bir araya gelmesi yalnızca yakın tarihe özgü bir durum değildir. Performans tarihi boyunca, sahne üzeri anlatım olanaklarını geliştirmek için, içinde bulunulan dönemin teknoloj... 30.09.2021 Yazar: Özgür Eren Dijital Tiyatro ve Sahne Gösterisi III Robert Lepage’ın sahnelediği iki eseri, Steve Dixon’un değerlendirmeleri üzerinden ele alacağız. 28.07.2021 Yazar: Özgür Eren Dijital Tiyatro ve Sahne Gösterisi Dijital Performans kitabı 90’lı yıllarda performans alanında ortaya çıkan dijital üretim zenginliğini derleme anlamında önemli bir çalışma. 18.06.2021 Yazar: Günkut Güven, Rûbar Dindar Dijital ve Tiyatro İlişkisi Üzerine – 3 Ses tiyatrosu formunun ele alındığı bu yazıda The Wireless Theatre Company'nin "Dead London" isimli oyununun yan ısıra Kanal Kirchner ve Call Cutta adlı dijital tiyatro oyunları değerlendirilecektir. 21.05.2021 Yazar: Günkut Güven, Mehmet Can Engül Dijital ve Tiyatro İlişkisi Üzerine – 2 Bu yazıda Elevator Repair Service ekibinin "Shuffle" performansının, Neworld Theatre ekibinin Look Up isimli "PodPlay" çalışmasının ve The Mission Business ekibinin dijital projesi "zed.to"nun ince... 19.05.2021 Yazar: Özgür Eren Dijital Tiyatro ve Aydınlanma Bill Blake’in "Theatre & the Digital" adlı kitabının temel özelliği, tiyatro ile dijitalin ilişkisinin nasıl kurulduğunu örnekler üzerinden incelerken aydınlanma değerlerinin nasıl canlandırılabil...