16.03.2021 Yazar: Kültür-Sanat Çalışma Komisyonu Dijital Sahne, Ekonomik Sıkıntılar ve Sanatsızlık Pandeminin 1. Yılı Tamamlanırken Kültür Sanat Alanında Neler Tartışılıyor? 13.03.2021 Yazar: Büşra Karpuz, Mehmet Can Engül Tiyatro Tarihinde Doğaçlama Alanında Öne Çıkan Yaklaşımlar Tiyatro alanında temel araştırma alanlarından biri olan doğaçlama; oyuncunun kendini tekrar etme eğiliminden sıyrılıp sınırlarını genişletmesi ve oyun kurma aşamasında yaratıcı malzeme oluşturabilm... 05.03.2021 Yazar: Diler Özer Sahnenin “e-hali”: Kardeş Türküler’in İlk Canlı Çevrimiçi Konser Deneyimi Üze... Pandemi süreciyle birlikte, tüm alanlarda sahnenin “e-haline” mecburi hızlı geçiş yapılan bu dönemde, hiç kuşkusuz zaman içinde yeni koşullara özgü bir “e-sahne” estetiği de oluşacaktır. 04.03.2021 Yazar: Kültür-Sanat Gündemi Çalışma K... Aralık 2020 Sonu – Ocak 2021 Kültür-Sanat Gündemi Pandeminin kültür-sanat alanında yarattığı tahribat, bu alanlarda ortaya çıkan küçüklü büyüklü örgütlenme/sendikalaşma çabaları, dijital alandaki üretimler... 19.02.2021 Yazar: Ömer F. Kurhan Sahte Hoca ve Uykuların Kaçsın! 13 Şubat’ta, “Ayşe” nickname’i (mahlası) kullanılarak sosyal medyada yapılan bir ifşada, Celal Mordeniz’e dönük oyunculuk eğitiminde cinsel taciz ve saldırı suçlaması yapıldı. Böylece tiyatro camia... 15.02.2021 Yazar: Ömer F. Kurhan Dijital Tiyatro ve Direnişin Sahnesi Dijital tiyatro tekniğinin, hibrid hale de getirilebilecek üç farklı uygulama alanı var: Birincisi, seyircinin belli bir mekânda toplandığı ve bilgisayar teknolojisinin kullanıldığı tiyatro sahnes... 02.02.2021 Yazar: Ömer F. Kurhan “Çevrimiçi Tiyatro Manifestosu” Üzerine Çinli yönetmen Wang Chong’un yazdığı, İngilizceden Türkçeye çevirisi Günkut Güven ve Maral Çankaya tarafından yapılan “Çevrimiçi Tiyatro Manifestosu”, tiyatronun çevrimiçi (online) dünyaya taşınmas... 26.01.2021 Yazar: Diler Özer Müziğin Dijitale Göçü, Dijital Diaspora ve “Hayali” Seyirci Pandemi koşullarında müziğin dijital alana göçü, müziği üretenleri yeni bir dil yaratma yönünde kışkırtıyor. Yalnızca yöntemsel veya üslupsal açıdan değil, içerik açısından da değişime zorluyor.